چمنزار
آشپزی، نکات خانه داری و موضوعات پراکنده

آشپزخانه، مكانی است كه در آن آشپزی می‌كنیم. با این حال مسیر كوچكی كه در وسط اغلب آشپزخانه‌ها وجود دارد یادآور این موضوع است كه آشپزخانه فضایی فراتر از محل طبخ غذاست. مطبخ‌های سنتی امروزه تبدیل به فضاهای زنده و پرشور شده است. سال‌ها پیش وقتی هنوز فضایی در خانه‌ها به نام آشپزخانه وجود نداشت غذا در فضایی باز روی آتش آماده می‌شد. بعدها این آتش را به وسط كلبه‌ها انتقال دادند و از آنجا كه در فصل سرما این آتش هم تنها گرمابخش خانه بود و هم وسیله طبخ غذا تمامی اهل خانه برای ساعتی هم كه شده دور تا دور آن جمع می‌شدند و گفتگو می‌كردند. با پیدایش خانه سنگی، این آتش‌های روباز تبدیل به كوره شد، كمی بعد مكان‌هایی به نام آشپزخانه به وجود آمد. در قدیم آشپزخانه و سالن غذاخوری از هم جدا بود ولی با این حال از جمله مهم‌ترین فضاهای خانه شمرده می‌شدند چون تنها مكان‌‌هایی بودند كه تمامی اعضای خانواده در ساعتی معین در آن جمع می‌شدند.

برای آشپزخانه شما

گوشه‌های بیرون‌زده كابینت‌ها و قفسه‌های تیز و برجسته می‌‌تواند باعث برخورد آنها با شما شود و پوست بدن‌تان را خراش دهد. سعی كنید اجاق گاز را روبه‌روی یخچال یا سینك ظرفشویی قرار ندهید، گرچه امروزه بیشتر خانه‌ها كابینت آماده دارد و ما زمانی كه وارد خانه می‌‌شویم، نمی‌‌توانیم چنین انتظاری داشته باشیم. اگر آشپزخانه‌تان بزرگ است و می‌‌توانید میز كوچك و سه صندلی در آن قرار دهید، سعی كنید از میزهای چهارگوش و لبه‌تیز استفاده نكنید چرا كه به آشپزخانه جلوه بدی می‌‌دهند در عوض میزهای گرد جلوه و زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می‌‌دهند.

اما نکته هایی در جهت افزایش کدبانو گری شما
پخت برنج:
برای اینكه برنج شما سفید شود می توانید چند قاشق ماست، داخل ظرف برنج درحال جوشیدن بریزید.

اگر برنج شما بیش از حد معمول جوش خورده بود. می توانید 3قاشق غذا خوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا برنج شما خراب نشود.

برای از بین بردن بوی سوختگی برنج:

یك تكه نان روی برنج قرار دهید و موقع کشیدن، نان را بردارید.

یك عدد پیاز را پوست کنده و در داخل برنج فرو کنید پیاز بوی سوختگی را بخود می گیرد.

برای خوشمزه تر شدن شوید پلو:

برای اینكه شوید پلوی شما خوشمزه تر شود می توانید از ادویه مخصوص پلو که سبزرنگ است و در عطاری ها موجود می باشد استفاده کنید بعد از آبكش کردن برنج کمی ادویه لابه لای برنج بپاشید.

برای خوشمزه تر شدن شیر برنج:
اگرمی خواهید شیر برنج شما خوشمزه تر شود، برنج را با شیر خیس کنید. این کار باعث می شود که شیر برنج شما خوشمزه تر شود.

اگر برنج شما بی نمك شد:

اگربراثر فراموشی برنجتان بی نمك شد اصلاً نگران نباشید، موقع کشیدن برنج مقدار مورد نیاز نمك را با مقدار بسیار کمی آب و روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید. با این کار بی نمكی برنج شما رفع می شود هرگز نمك را مستقیم در روغن نریزید، زیرا نمك در روغن حل نمی شود

اگر برنج شما شور شد:

اگر قبل از آب کش کردن برنج متوجه شدید، که برنج شما شور شده است موقع آب کش کردن برنج آب بیشتر روی برنج داخل آبكش بریزید . اما اگر بعد از آب کش کردن برنج متوجه شوری آن شدید دیگرچاره ای برای برطرف کردن شوری آن ندارید. مگر اینكه خورش را بی نمك درست کنید.

از بین بردن بوی نامطبوع برنج:

اگر به هر دلیلی برنج خشك شما بو گرفت برنج را روی یك سطح پهن کنید. البته باید حتماً درسایه باشد تا بوی نامطبوع برنج از بین برود. زیرا اگر برنج را جلوی نورآفتاب قرار دهید باعث خرد شدن برنج می شود و برنج حالت خود را از دست می دهد و وقتی آن را داخل آب جوش می ریزید از هم پاشیده می شود.

پخت برنج برای خانم های کارمند:

خانم هایی هستند که بیرون ازخانه کار می کنند و وقتی ظهر به خانه می آیند، فرصت پختن برنج را ندارند، و یا این که دوست ندارند از شب قبل برنج آماده کنند. اینگونه افراد از این روش می توانند کمك بگیرند: صبح یا شب قبل برنج را آبكش کنند البته کمی آن را خشك بردارند، سپس ته دیگ برنج را آماده کرده و برنج را داخل قابلمه بریزند و قابلمه را داخل یخچال قرار دهند، ظهر برنج را کمی آب و روغن دهند و آن را دم کنند خیلی سریع برنج هم دم کشیده اس

خانواده سبزگردآوری : پایگاه اینترنتی  

 

[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:آشپزی, ] [ 9:44 ] [ نرگس محمدامینی ]

گوشت فیله پاک کرده را از طول به طول انگشت ، به یک اندازه میبریم و بعد آنرا از قطر به دو تا سه قسمت تقسیم می نمائیم.. 

مواد لازم :
گوشت راسته گوساله 1000 گرم
فلفل سبز دلمه ای 3 عدد
پیاز 3 عدد كره 100 گرم
فلفل قدری
نمك قدری


طرز تهیه :
گوشت فیله پاک کرده را از طول به طول انگشت ، به یک اندازه میبریم و بعد آنرا از قطر به دو تا سه قسمت تقسیم می نمائیم ( بسته بقطر فیله است ) بطور کلی این کباب باید تقریبا بقطر 2 انگشت باشد یکی از پیازها را رنده کرده آب آنرا با 2 قاشق روغن زیتون و کمی فلفل مخلوط می نمائیم و گوشت را چند ساعت در این سس میخوابانیم ( در صورت نداشتن فرصت کافیست گوشت را با این سس مخلوط کنیم بعد گوشت را به ترتیب ایکه یک تکه گوشت یک تکه فلفل و یک تا دو پر پیاز بسیخ میکشیم و روی حرارت ملایم کباب میکنیم و گاهی روی کباب کمی کره آب کرده م مالیم و در اواخر طبخ کمی نمک به دو طرف سیخها میپاشیم بهتر است کباب را بسیخ هائیکه دسته های قشنگی دارد بکشیم و بعد از آماده شدن با همان سیخ در دیس قرار دهیم و کمی کره روی کبابها بگذاریم .

 

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:اشپزی, ] [ 20:26 ] [ نرگس محمدامینی ]

گزارش سویس دانش و فناوری برنا، کارشناسان معتقدند رژیم غذایی نامنظم یکی از دلایل استرس است. بنابراین گنجاندن یکسری مواد غذایی در رژیم خوراکی می‌تواند مانع استرس شود.
به گزارش ایندیا ویژن، در این تحقیق به 8 ماده غذایی مهم که در کاهش استرس نقش بسزایی دارد اشاره شده است.
ماست:
ماست ماده ای است سبک و دارای هضم ساده. به بیان دیگر پروتئین ماست سبب افزایش هورمون‌های عصبی در مغز و نتیجتاً منجر به آرامش در فرد می‌شود. همچنین ماست یا هر ماده لبنی دیگر غنی از تیروسین است که این ماده سبب افزایش سطح هورمون سروتونین مغز می‌شود.
شکلات تلخ:
شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان زیاد به شکل فلانوئید است که سبب کاهش سطح هورمون استرس میشود.
مرکبات:
میوهها به دلیل آنکه دارای قند خنثی هستند سبب از بین رفتن استرس در ذهن می‌شوند.
بادام:
به عنوان تسکین دهنده استرس عمل می‌کند. بادام دارای ویتامین B2، ویتامین E، منیزیوم و روی است. ویتامین B و منیزیوم بادام در تولید سروتونین که به کاهش استرس کمک میکند نقش دارد. روی موجود در بادام با بعضی اثرات منفی استرس مبارزه می‌کند. ویتامین E بادام هم به عنوان آنتی اکسیدان، رادیکال‌های آزاد وابسته به استرس و بیماری قلبی را از بین میبرد.
چای گیاهی:
چای سیاه یا چای گیاهی خلق و خوی شما را بهتر می‌کند چای پونه، چای گل یاس، گل لاله و یا دیگر چای‌های گیاهی همچون دارو  به آرامش ذهن و سیستم بدنی کمک می‌کند.
ماهی:
ماهی یک منبع فراوانی از امگاه 3 و اسیدهای چرب است. ماهی شامل ویتامین‌های مهم، به خصوص ویتامین‌هایی مانند B6 و B12 است که پایین آورنده استرس هستند.
در حقیقت B12 یکی از مهمترین ویتامین‌هایی است که در ترکیب هورمون سروتونین مغز نقش دارد. کمبود B12 منجر به افسردگی می‌شود. به بیان دیگر، غذاهای دریایی دارای میزان بالایی از زینک است که مانع استرس می‌شود.
بروکلی:
بروکلی به عنوان سبزی شادی‌آور شناخته شده است. این سبزی سرشار از ویتامین B از

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:موضو عات پراکنده, ] [ 18:44 ] [ نرگس محمدامینی ]

كباب تابه‌ای اگرچه به لحاظ پخت، غذای پردردسری نیست و پختن آن به طور معمول روی اجاق گاز به زمان خیلی زیادی نیاز ندارد، ولی هر چقدر هم كه سریع آماده شود، هرگز به سرعت مایكروفر نخواهد بود.البته با اینكه این نوع كباب هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ طعم و مزه با كباب تابه‌ای‌های رایج متفاوت است، ولی زمان لازم برای پخت آن با كباب‌های معمولی چندان تفاوتی ندارد. برای این منظور حدود 10 دقیقه زمان پخت در مایكروفر كافی است كه با زمان مورد نیاز برای مرحله آماده‌سازی مواد، به طور جمع 25 دقیقه خواهد شد                                                                              .مواد لازم:
ـ 500 گرم                               گوشت چرخ‌كرده

ـ یك عدد                                 پیاز كوچك

ـ یك حبه                                 سیر

ـ 2 قاشق سوپ‌خوری             رب گوجه‌فرنگی

ـ یك پیمانه                              خمیر نان فانتزی خشك‌شده

ـ یك عدد                                تخم‌مرغ

ـ یك قاشق چای‌خوری             پودر آویشن خشك

ـ 2 قاشق چای‌خوری              جعفری خردشده

ـ یك عدد                                گوجه‌فرنگی متوسط

ـ نمك و فلفل                         به میزان لازم

ـ یك دسته كوچك                    پیازچه

ـ 3 قاشق سوپ‌خوری            روغن مایع

طرز تهیه:
1
ـ ابتدا كاسه بلوری بزرگی آماده كنید و گوشت چرخ كرده را در آن بریزید و پیاز را پس از پوست كندن در آن رنده كنید.

سیر را نیز پوست كنده و ریز خرد كنید. گوجه‌فرنگی را هم با پوست به قطعات خیلی كوچك تقسیم كنید.

2ـ همه سبزیجات خردشده را همراه با بقیه مواد ذكرشده در فهرست مواد لازم، به طور همزمان به گوشت اضافه كنید و مخلوط گوشتی را خوب ورز دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.

3ـ مقداری از مخلوط را با یك دست برداشته و در كف دست دیگر به شكل گلوله درآورید. سپس با فشار، آن را به دایره‌ای كوچك تبدیل كنید. با این مقدار مواد لازم، شما می‌توانید 7 عدد از این كباب‌های دایره‌ای شكل درست كنید.

4ـ ظرفی مخصوص مایكروفر را كه برای این تعداد كباب مناسب باشد، آماده كرده و با روغن چرب كنید. سپس كباب‌ها را كف ظرف بچینید و ظرف را بدون در، داخل مایكروفر قرار دهید و با حداكثر قدرت، آن را روی 10 دقیقه زمان تنظیم كنید.در پایان در صورت تمایل روی كباب‌ها مقداری سس گوجه‌فرنگی و جعفری خردشده بریزید و همراه پیازچه سرو كنید     .نكته:
1-اگر كباب‌ها در این مدت، مغز‌پخت نشدند، مدت زمان پخت را كمی افزایش دهید.

2- در صورتی که مایکروفر ندارید، می توانید کباب ها در تابه سرخ کنید.
تبیان

 

 

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:آشپزی, ] [ 18:38 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:طبیعت, ] [ 18:36 ] [ نرگس محمدامینی ]

با

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:35 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:طبیعت, ] [ 18:35 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:34 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:طبیعت, ] [ 18:33 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:طبیعت, ] [ 18:28 ] [ نرگس محمدامینی ]

صفحه قبل 1 ... 13 14 15 16 17 ... 20 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 40
بازدید هفته : 752
بازدید ماه : 741
بازدید کل : 43851
تعداد مطالب : 195
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->


script href="http://pichak.net">ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools